Einde

29 november 2016 - Bangkok, Thailand

Mam, ik kom graag weer naar huis. Mijn avontuur is bijna klaar. Het was soms niet makkelijk en soms heerlijk om alleen op reis te zijn. Ik heb heel veel gezien en meegemaakt. Ik moet het wel allemaal nog een beetje verwerken. Ik vond het super spannend om alleen te gaan, als je alleen bent moet je van alles ondernemen om contact te maken. Soms vond ik dat wel lastig.
Ik heb nog overwogen een tattoo te laten zetten in Bangkok maar de prijzen zijn niet veel lager dan in Nederland. Dan neem ik geen risico en doe het liever thuis.

De laatste nacht in Bangkok nog een drankje gedaan en wat gedanst maar het niet zo gek gemaakt als gisteren.
De laatste dag in Bangkok, nog maar een keertje pad tai gegeten. Spullen ingepakt en vooral veel gewacht....tot de taxi kwam, tot ik in kon checken, paspoortcontrole, boarden, vliegen en tot ik eindelijk weer thuis ben. De nacht in Doha doorgebracht. Fijn dat je me van schiphol komt halen mam! Met mijn winterjas!

En wat ik heb geleerd? Dat ik me wel kan redden, dat ik het niet altijd makkelijk vind maar dat ik er het beste van maak. Dat ik mezelf soms best wat meer mag gunnen. Dat backpackers erg jong zijn. En dat ik erg gelukkig mag zijn met het land waar ik geboren ben, de vrienden die ik om me heen verzameld heb en met mijn familie. En het allerbelangrijkste.....Hoe ik pad tai maak

1. Hans:
    29 november 2016
    Mooie ervaring, Petroes. Tot gauw!
  2. Sabine:
    29 november 2016
    Fijn dat je er weer bent stoer mens!!! Een stuk stoerder wijzer en rijker aan ervaringen. Ik ben trots (en jaloers;-)
  3. Denise:
    Yeah pad Thai! Fijne vlucht en tot snel xx
  4. Tilly:
    Amen.

Fijn dat je er weer bent! Lufjoe
  5. Mama:
    29 november 2016
    Wat een mooi einde aan een mooie ervaring. Dit kan niemand je meer afnemen. Ik ben erg blij dat je geen nare dingen hebt meegemaakt. We komen graag je Thaise kookkunst proeven. Welkom terug. Fijn dat je er weer bent.
  6. Erwin:
    25 december 2016
    Wat een mooie reis, zelf ook veel in Thailand geweest.
    Mail me: [email protected]