Bangkok

26 november 2016 - Bangkok, Thailand

Nou mam, de laatste daagjes in Bangkok. Ik ga een georganiseerde fietstocht door Bangkok doen. Maar vandaag eerst de liggende Boeddha bezocht. Indrukwekkend. Ik snap nu ook hoe de vervallen tempels in Ayuthaya eruit moeten hebben gezien. En grand palace waar locals hun respect voor de koning laten blijken. Het is indrukwekkend hoe dat alles geregeld is. Kraampjes waar je gratis wat te eten of drinken krijgt, ehbo posten en overal bewaking. Ik heb op mijn telefoon maps aangezet en ik ben gaan wandelen. Veel leuker dan in een taxi zitten.
Ik moest alweer zo vroeg op voor de fietstour. En super slecht geslapen. Het is hartstikke lawaaierig hier.
De fietstour was erg leuk. Ik begon in een Chineze tempel en fietsten door de Chinezen wijk waar van alles werd verkocht, schoenen, kleding, kruiden, thee, ingrediënten af en toe rook het heerlijk naar wierook, thee of knoflook. Ik ging naar een marktje in het gebied waar de meesten mensen op het water wonen. Daar proefte ik gefrituurde banaan, pannenkoekjes van kokosmelk en balletjes van eigeel en suiker. Ik fietste door de bananen en kokos plantage. Ik ging een heel stuk met de boot door Bangkok. Ik at bij een local waar de tafel vol stond met thaaise lekkernijen. Het waren allerlei kleine steegjes waar ik doorheen fietste. Dit had ik nooit zelf kunnen vinden want die steegjes staan niet op de navigatie. Ook nog in tempel geweest waar je met stokjes moest schudden. Degene die er het eerste uitviel, dat nummer hoorde bij een voorspelling.
Ik ben nou wel klaar om naar huis te gaan. ik ben het zat om uit mijn tas te leven en verlang naar mijn vrienden, kinderen, familie en eigen huis.

1. Denise:
    26 november 2016
    Geniet nog van je laatste dagen!
  2. Mama:
    26 november 2016
    Wat mooi zeg dat je met de fiets van alles kan bekijken. Wordt je niet uit je slippers gereden door al het verkeer? Was het een gunstige voorspelling van die stokjes? Ik ben erg benieuwd naar al je verhalen. Een maand op pad is dus lang genoeg. Grote vakanties zouden lang genoeg zijn, denk ik. 4weken is ook een maand. We zullen kijken hoe laat je aankomt. Alvast een hele goede vlucht gewenst.