Bangkok

27 november 2016 - Bangkok, Thailand

Tjonge mam, Wat wordt er op Khaosan road in Bangkok gefeest! Ik had al wel gehoord dat er op straat gedanst werd maar heb het nu zelf ervaren. Ik dacht om een uur of negen van "nou is dit alles?" Maar blijkbaar was ik nog te vroeg. Want om een uur of elf ging het los! En er waren niet alleen backpackers maar ook erg veel locals en expats. De alcohol was verraderlijk en gelukkig kon ik mijn hostel wel weer vinden. Maar plan is gelukt, viel als een blok in slaap ondanks de herrie van de straat! En dankzij de fles water geen hoofdpijn.
Chatuchak een grote weekend markt bezocht. Voor een fortuin aan souvenirs ingeslagen. Hoop dat ik nog genoeg geld heb voor de laatste nacht en dag.
Het was lastig een taxi terug te krijgen. Het bordje bovenop het dak zegt wel "taximeter" maar ik kon niemand vinden die de meter aan wilde zetten. Voor de terugreis vroegen ze bijna het driedubbele. Uiteindelijk achterop een motor gestapt, dat was niet zo slim. Deze motorrijder negeerde elk stoplicht en haalde rechts en links in. Ben blij dat ik ongeschonden terug ben. Hij was ook even vergeten welke prijs we hadden afgesproken. Maar ja als je over 26 cent moeilijk gaat doen, zul je het harder nodig hebben dan ik.