Snorkelen en naar bottle beach

12 november 2016 - Ko Pha Ngan, Thailand

Mam, vandaag met een snorkeltour mee gegaan. Telkens een baai in en dan van boort springen. Zo mooi al dat koraal en die vissen. Er zwemt zoveel vis!
Toen naar privé eiland Koh Nangyuan gegaan. Daar kon je ook nog stuk klimmen. Dat heb ik overgeslagen. Dus daar geen foto's van, sorry. Ik hoop dat de onderwater filmpjes met de nieuwe actioncamera gelukt zijn. Ik heb nog steeds geen vergrootglas gevonden om de kleine tekst op de handleiding te ontcijferen dus ik doe maar wat. Dus ik heb nog niet uitgevonden hoe ik dingen terugkijk op dat ding.
Het is hier zo mooi! En het was een super zonnige dag. Mooie vissen gezien en koraal.
Ik was ook in sharkebay maar gelukkig geen haai gezien. Iemand zei wel "you Just missed it" maar ik geloof hem niet helemaal.
Savonds weer tweeënhalf kilometer gelopen naar de bars. Ik kwam onderweg vrouwtje tegen waarmee ik in Chiang Mai gekookt had. Gezellig zitten kletsen over onze Bridget Jones single Lifes. Dit keer verstandig een taxi terug genomen. Gedeeld met twee Engelsen jongens, als afscheid kreeg ik een dikke knuffel en "be save!" Dat lijkt me een goed plan;)

Ik type maar ff door want ik heb geen idee wanneer ik weer wifi heb. Net aangekomen op bottle beach. Gister was hIer nog wifi maar vandaag dus niet.
De tocht was een hel! Dwars door de jungle met truck. Ik denk niet dat mijn ingewanden nog op z'n plaats zitten. De chauffeur was oude man die niet genoeg Engels sprak om me gerust te stellen.
Het ligt heel afgelegen. Toen bij de receptie gezegd werd dat het voor één nacht was heb ik dat zo gelaten. Ik ga liever naar plek met iets meer leven. Alhoewel het wel adembenemend mooi is hier. Een ananasshake op een prachtig maar eenzaam strand, hoe mooi is dat?!
Er zit alleen een mooie blonde jongen joga te doen. Het zand voelt als poedersuiker. Er liggen geen schelpen alleen stukjes koraal.

1. Sabine:
    12 november 2016
    Ohhhh die stranden.. zalig! Stop maar wat in een doosje om mee te nemen en in de kou (nu brrrr hier!!!) weer even terug te kunnen mijmeren.
    Idee om ook maar aan yoga te gaan doen?
    Xxx
  2. Mama:
    12 november 2016
    Amuseer je je nog wel met jezelf. Best een goede oefening zo. Altijd handig want jezelf verlies je niet zo maar. Wat goed dat je zo op avontuur bent en heel slim om de taxi te nemen samen met anderen. Je bent ook een heel verstandig kind van je moeder, haha. Ik doe het je niet na!
  3. Lilian:
    12 november 2016
    Haihai. Wij zijn weer terug uit de warme zon naar t koude Nederland. Het is hier echt koud hoor. Dus neem de zon maar goed in je op. Enne....dan maar verplicht aan joga even doen he. Haha. Maar klopt, lijkt me saai als er verder niets te beleven is. Gauw weer naar de drukte! Geniet!!
  4. Hans:
    12 november 2016
    Volgens mij hoef ik je nog steeds niet te komen redden. Have fun!
  5. Mama:
    13 november 2016
    Maandag morgen staat de maan het dichts bij de aarde en dat wordt een super volle maan sinds 1948 niet meer gebeurd. De eerst volgende keer is in 2034 dus even goed kijken. Wanneer is de full moon party? Is dus heel spectaculair! De maan is 12 % groter. Op die afstand is het verschil dus hetzelfde als het verschil tussen een 14 en 15 inch pizza. Nauwelijks te zien dus maar het is een psychologisch effect volgens Google. Het niet uit mijn eigen duim gezogen. Veel plezier dus ermee.
  6. Mireille:
    14 november 2016
    Haha jij gezellig op het strand met een jonge blonde jogagoeroe en wij moeten het doen met een een oude grijze baard man. Have fune andere be save